Reisebrev fra Island

Salg, service og reiseliv (SSR) er ferdig med praksisuker på Island hos Loft Hostel og Dalur Hostel i Reykjavik.

Ulike arbeidsoppgaver

Vi har jobba med alt fra resepsjon til renhold, og gjennom praksisen har vi lært mye om kulturen på Island. Vi har blitt veldig godt mottatt på arbeidsplassene. Bytter arbeidsplass, altså en uke på hvert hostel.

Elever fra Nord-Gudbrandsdal vgs. på Island - Klikk for stort bilete

Fra dagene våre i praksis har vi lært om hvordan det er å stå i resepsjon; booking, ta imot og sjekke ut gjester, kundekommunikasjon og faste rutiner på hostellet. Vi har også lært om rutiner og hvordan vi skal rydde og rengjøre ett rom, og også hvordan vi skal behandle avfall.

Morsomt og lærerrikt

Vi synes det er morsomt å jobbe på hostellet og liker spesielt å stå i resepsjon og lære om bookingsystemet, men også å være med på å vaske rom og brette sengeklær. Det kan være utfordrende å snakke og formulere seg på engelsk, men det er også veldig spennende og lærerikt.

Mange fine oppplevelser

På fritiden har vi opplevd mye blant annet Blue Lagoon, Fly over Iceland, Perlan museumet, sett Halgrimskirka og blitt kjent i Reykjavik. Vi fikk også oppleve mer som for eksempel Golden Circle Tour.

Elever fra Nord-Gudbrandsdal vgs. på Island - Klikk for stort bilete

Erasmus+ logo - Klikk for stort bilete