Heine videre til andre runde i Fysikk-OL 2022-2023!

Heine Hoff Brendstuen har levert gode resultat i første runde i Fysikk-OL og er nå videre til andre runde.

Privatist i faget fysikk

Glad elev som mottar blomster og diplom for god prestasjon er i Fysikk-OL  - Klikk for stort bileteHeine videre til andre runde i Fysikk-OL 2022-2023!

Heine Hoff Brendstuen er elev på Vg3 studiespesialisering på Nord- Gudbrandsdal vidaregåande skule, avdeling Otta skoleåret 2022-2023. Dette skoleåret har ikke Heine faget fysikk på skolen, men han tar faget som privatist. Som privatist er du ansvarlig for egen opplæring og undervisning. Ekstra imponerende og flott at han da leverer så gode prestasjoner i årets Fysikk-OL. Andre runde er tirsdag 31. januar 2023. Heine ønsker å takke Ola Iver Røe for god hjelp og veiledning. Vi gratulerer og ønsker Heine lykke til videre!

Elever fra hele landet

I første runde var det med 743 elever fra 86 skoler fra hele landet. Maks poeng var 36, og de med 25 poeng eller mer går videre til andre runde. Og av de 743 elevene så er det 74 elever som er med videre til andre runde. Og en av de 74 er Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skules elev Heine Hoff Brendstuen!

Glad elev som mottar blomster og diplom for god prestasjon er i Fysikk-OL  - Klikk for stort bileteHeine mottar blomster og diplom for gode prestasjoner i Fysikk-OL så langt

Fysikkolympiaden

Norsk fysikklærerforening, i samarbeid med Skolelaboratoriet ved Fysisk institutt, UiO, arrangerer hvert år Fysikkolympiaden for norske elever og sender et lag med fem elever og to ledere til den internasjonale Fysikkolympiade-finalen. Målet er å stimulere elever med interesse for realfag til å fortsette arbeidet med fagene. Det legges stor vekt på verdien av faglig og sosialt samvær med jevnaldrende fra mange land.

Kurs og norsk finale

De 20 beste fra andre runde får tilbud om et ukes kurs ved Fysisk institutt, Universitetet i Oslo. Oppholdet avsluttes med siste uttakningsprøve, norsk finale, der de fem deltakerne til den internasjonale finalen blir tatt ut.

Internasjonal finale

Den internasjonale finalen avholdes i Tokyo i Japan 10. - 17. juli 2023.