Besøk fra Frankrike

15.–16. mai 2023 fikk vi besøk av to lærere fra Den videregående skolen Lycée professionnel les coteaux i Cannes, Frankrike.

Et Erasmus+-prosjekt

Lærerne Jeany Renaud og Cecilia Perperot deltar i et Erasmus+-prosjekt som gir lærere mulighet for jobbskygging i et annet land.

Fransklærer Astri Einarsen har tidligere samarbeidet med Jeany Renaud i Frankrike, derfor var det ekstra trivelig å få besøk tilbake.

Deltatt i undervisningen på skolen vår

Lærerne har deltatt i undervisning om tema fransk migrasjon og kultur og i faget "Reiseliv og Språk" var de med på digital undervisning og hadde en presentasjon om skolen og reiselivsproduktet.

I tillegg har de fått høre om våre internasjonale prosjekt og tatt del i elevpresentasjoner på engelsk, når eleven fra Vg1 teknologi- og industrifag har framføring fra sine praksisperioder.

Norges nasjonaldag

I morgen onsdag 17. mai 23 skal de ta del i feiringen av vår nasjonaldag.

Bilde av to franske lærere som ser på skolearbeid i Norge - Klikk for stort bilete

Bilde av tre franske lærere som finner Frankrike på kartet - Klikk for stort bilete

Russen delte sine erfaringer med feiring av snart endt skolegang. Her med Alma Rohaugen og Madeleine Sletten - Klikk for stort bileteRussen delte sine erfaringer med feiring av snart endt skolegang. Her med Alma Rohaugen og Madeleine Sletten

Trivelig gjensyn med vår fransklærer Astri Einarsen og Jeany - Klikk for stort bileteTrivelig gjensyn med vår fransklærer Astri Einarsen og Jeany